Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Bloedgroepdieet

 

 
Bloedgroepdieet
 

Dieet:
 
Beoordeling
6.0
6/10


 

Pluspunt


Er minder honger dan bij andere diëten

Minpunt


Het is moeilijk om vol te houden



 
Volledige Dieet Uitleg
 
 

Het bloedgroepdieet adviseert volgers om de voeding aan te passen op de bloedgroep. Dit zijn de bloedgroepen A, B, AB of O. Het dieet is ontwikkeld door de arts Peter D’Adamo. Deze schreef het boek “Eat Right for Your Type” waarin het dieet uitgelegd wordt. De arts claimt dat elke bloedgroep eiwitten op een andere manier verteerd. De arts geeft aan dat het eten van de verkeerde eiwitten voor slechte effecten voor het lichaam zorgt. Dit is onder andere een trager metabolisme maar ook ziektes en aandoeningen. Door de voedingsmiddelen te vermijden die slecht zijn voor je bloedgroep kun je een betere gezondheid krijgen. Hierbij wordt alleen voeding gegeten die passen bij de bloedgroep.

Type O:

Bloedgroep 0 is het eerste bloedgroeptype. Volgens het dieet hebben mensen met deze bloedgroep voordeel bij een dieet met veel eiwitten. Het dieet bevat veel mager vlees en vis maar niet veel granen. Het wordt aangeraden om intensief te sporten.

Type A:

Het dieet voor bloedgroep A legt de nadruk op soja eiwitten, granen en groenten. Producten die vermeden worden zijn rood vlees. Het wordt aangeraden om licht te sporten.

Type B:

Volgens de art heeft dit bloedgroeptype een flexibele spijsvertering. Mensen met dit bloedgroeptype kunnen beter zuivelproducten tolereren en ze mogen ook vlees eten. Bij het dieet voor type B wordt mais, tomaten, pinda’s, linzen en tarweproducten vermeden. Het wordt aangeraden om te sporten met een gemiddelde intensiteit.

Type AB:

Dit type heeft eigenschappen van type A en B. Mensen met de bloedgroep AB kunnen beter vlees vermijden. Vis, tofu en zuivelproducten mogen wel gegeten worden. Het wordt aangeraden om licht te sporten.

Voor- en nadelen

Het dieet richt zich niet op calorieën zoals veel andere diëten doen. Hierdoor heb je minder honger zoals je gewend bent met diëten. Het is daardoor echter ook mogelijk dat je niet afvalt als je te veel eet. Het dieet moedigt mensen aan om actiever te worden en het raadt ook lichaamsbeweging aan. Het nadeel is dat er niet veel wetenschappelijk bewijs is voor de claims die gedaan worden door de arts. Vanuit de medische wereld wordt er geen verband gelegd tussen de bloedgroep en de gezondheid. Het is niet verstandig om gehele voedingsgroepen te verwijderen uit het eetpatroon zoals gedaan wordt bij het bloedgroepdieet. Dit maakt het dieet ook moeilijker te volgen.

Beste dieet

Het boek waar veel Nederlanders succes mee hebben gehad in 2017 in het Fitchef boek. Heb je er al over gehoord van vrienden of kennissen? Het is een boek dat op een gezonde en verantwoorde wijze ervoor zorgt dat je afvalt. Het voldoet aan alle voorwaarden van een goed dieet. Dit is een hardcover boek van 246 pagina's en 105 eiwitrijke recepten om fit te worden.
Bekijk Fitchef

0 Reacties



Wees de eerste om te reageren!


Geef je reactie


(required)