Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Zone dieet

 

 
Zone dieet
 

Dieet:
 
Beoordeling
7.3
7.3/10


 

Pluspunt


Het dieet is afgestemd op sporters die er veel voordeel uit halen.

Minpunt


Er is veel kennis nodig over de voedingsmiddelen.



 
Volledige Dieet Uitleg
 
 

Het Zone dieet is één van de moeilijkste diëten om te volgen als je nog niet veel ervaring hebt met diëten. Bij het Zone dieet draait alles om de verhouding van 40-30-30. Dit staat voor 40 procent koolhydraten, 30 procent eiwitten en 30 procent vet. Deze verdeling is de magische formule dat het vet verliezen mogelijk maakt bij het Zone dieet.

Het timen van de maaltijden

Een ander kenmerk van het Zone dieet is het timen van je eten. Het dieet voorkomt hiermee dat je honger krijgt. Om de 4 tot 5 uur eet je een goede maaltijd, 2,5 uur na je laatste maaltijd mag je een snack volgens het dieet. De dag eindigt met een kleine maaltijd op zo’n 30 minuten voordat je naar bed gaat.

Wat je wel en niet mag eten

Je hoeft bij het Zone dieet niet precies het aantal calorieën te tellen of het aantal gram koolhydraten. Er zijn echter wel dranken dat je moet vermijden volgens de regels van het dieet. Je mag maar één glas wijn per dag hebben en geen koffie, thee, chocolade en limonade met cafeïne mag ook niet. Daarnaast zijn er etenswaren die je niet mag eten volgens het dieet zoals pasta, brood en voedingswaren met een hoog suikergehalte.

Beste dieet

Het boek waar veel Nederlanders succes mee hebben gehad in 2017 in het Fitchef boek. Heb je er al over gehoord van vrienden of kennissen? Het is een boek dat op een gezonde en verantwoorde wijze ervoor zorgt dat je afvalt. Het voldoet aan alle voorwaarden van een goed dieet. Dit is een hardcover boek van 246 pagina's en 105 eiwitrijke recepten om fit te worden.
Bekijk Fitchef

0 Reacties



Wees de eerste om te reageren!


Geef je reactie


(required)