Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Noten en zaden

Dieet Pro

Noten en zaden bevatten veel goede voedingsstoffen. Ze bevatten veel eiwitten, gezonde vetten, vitamines, mineralen en vezels. Een handje vol noten en zaden per dag is een goede bron van deze voedingstoffen. De noten en zaden worden veel gegeten als snack of tussendoortje. Ze zijn ook te vinden in muesli en andere ontbijtproducten.

Walnoten

Walnoten hebben veel voordelen voor het lichaam. De voedingsstoffen die ze leveren dragen bij aan het verlagen van het cholesterol en het verbeteren van je stemming. Ze beschermen ook tegen hartziekten. De verdeling van voedingsstoffen is gebalanceerd. Walnoten bevatten 20% eiwitten maar heel veel vetten. Walnoten bestaan voor 65% uit vet. Ze bevatten vitamine A, B, C, E, kalium en ijzer.

Amandelen

Amandelen hebben veel goede voedingsstoffen en worden ook wel gezien als de beste noten om te eten. Ze bevatten veel eiwitten, vitamine E, B, ijzer, zink, fosfor, magnesium, kalium, calcium, koper en ijzer.

Cashewnoten

Cashewnoten worden vaak als tussendoortje of als snack gegeten. Ze worden ook als toevoeging op een rijstgerecht gebruikt. Ze bevatten eiwitten en weinig vetten. Cashewnoten bevatten ook vitamine B, E, magnesium, fosfor, seleen, zink, mangaan, kalium, calcium en ijzer.

Pistachenoten

Pistachenoten bevatten veel eiwitten maar ook 50% vet. Ze verlagen het cholesterol en leveren veel antioxidanten voor het lichaam. Ze bevatten vitamine A, foliumzuur, niacine, thiamine, fosfor, zink, ijzer, mangaan, magnesium en calcium.

Paranoten

Paranoten zijn niet zo heel bekend onder Nederlander. Ze zijn echter rijk aan mineralen en bevatten veel gezonde voedingstoffen. Paranoten bevatten complete eiwitten, met alle essentiële aminozuren. Ze bevatten selenium, magnesium, zink en vitamine E.

Kokosnoten

Kokosnoten zijn ander dan de meeste noten omdat ze veel groter zijn. Ze hebben veel voordelen zoals het doden van bacteriën, verbeteren van de insuline resistentie en het leveren van energie. Kokosnoten bevatten niet veel eiwitten maar wel wat koolhydraten en vezels. Ze bevatten ook vitamine A, B, C, koper, ijzer, magnesium, kalium en mangaan.

Pinda’s

Pinda’s zijn goed als tussendoortje of als snack. Ze bevatten veel eiwitten, zijn rijk aan voedingsstoffen maar bevatten wel veel vet. Pinda’s hebben 50% vet wat redelijk veel is. Ze bevatten vitamine B, ijzer, koper, zink, mangaan, kalium, magnesium, fosfor en calcium.

Lijnzaad

Lijnzaad is te koop als zaad maar ook als olie of poeder. Ze hebben goede eigenschappen zoals het verbeteren van het immuunsysteem, verlichten van pijn maar ook het reinigen van de bloedvaten. Lijnzaad bevat vezels, antioxidanten en omega 3 vetten.

Pijnboompitten

Pijnboompitten worden vaak toegevoegd aan salades of bij groentegerechten. Ze zijn de enige natuurlijke bron van pinoleenzuur. Dit zuur levert een bijdrage aan het verminderen van de eetlust. Ze bevatten ook veel oliezuur, ijzer en magnesium.

Sesamzaad

Sesamzaad is een bron van veel gezonde voedingsstoffen. Ze bevatten veel eiwitten, bijna 20 procent. Het levert een bijdrage in het voorkomen van een hoge bloeddruk. Sesamzaad bevat vitamine A, E, magnesium, calcium, foliumzuur, zink, kalium en fosfor.

Zonnebloempitten

Zonnebloempitten hebben veel gezonde nutriënten. Ze bestaan voor 25% uit eiwitten en hebben veel vezels. Zonnebloempitten bevatten vitamine B, D, zink, kalium, ijzer, koper, mangaan, fosfor en calcium.

Beste dieet

Het dieet waar veel Nederlanders succes mee hebben gehad in 2016 is het Fitchef boek. Heb je er al over gehoord van vrienden of kennissen? Het is een boek dat op een gezonde en verantwoorde wijze ervoor zorgt dat je afvalt. Het voldoet aan alle voorwaarden van een goed dieet:
Bekijk Fitchef