Willekeurig Artikel


 
Bekijk ook
 

Zwemmen

Dieet Pro

Zwemmen is een makkelijke oefening die veel spieren van het lichaam gebruikt. Het is geschikt voor mensen van alle leeftijden met een zwemdiploma. Het is ook nooit te laat om het te leren als je nog geen diploma hebt. Er zijn bij de meeste zwembaden zwemlessen te volgen. Door te zwemmen kun je het risico op hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en beroertes verkleinen. Door de hormonen die vrijkomen tijdens het zwemmen kun je ook je stemming verbeteren. Doordat je calorieën verbruikt met zwemmen kun je je gewicht onder controle houden.

Voordat je begint

Voor de meeste mensen is zwemmen een veilige en effectieve vorm van sporten. Voor personen met overgewicht is zwemmen een uitstekende oefening. Als je net begint met zwemmen dan leer je als eerst om zelfvertrouwen op te bouwen in het water. Dit voorkomt dat je in paniek raakt tijdens het zwemmen. Je begint daarom meestal in het half diepe bad waar je gewoon kunt staan. Draag zwemkleding dat goed past en comfortabel zit. Als je tijdens de zwemlessen onderwater moet kijken dan is het verstandig om een zwembril mee te nemen.

Beginnen

Als je wilt beginnen met zwemmen dan moet je ten eerste een zwembad vinden. In elke stad is wel een zwembad te vinden waar je kunt zwemmen. Daar kun je ook informatie krijgen over de lessen, niveaus, leeftijdsgroepen en meer. Als je niet zeker weet of je wel of niet lessen gaat volgen dan kun je vragen of je enkele lessen kunt bijwonen. Probeer als je begint om 3 keer per week een half uur te zwemmen. Dit kun je uitbreiden tot langere sessies van een uur of anderhalf uur of vaker per week.

Beste dieet

Het dieet waar veel Nederlanders succes mee hebben gehad in 2016 is het Fitchef boek. Heb je er al over gehoord van vrienden of kennissen? Het is een boek dat op een gezonde en verantwoorde wijze ervoor zorgt dat je afvalt. Het voldoet aan alle voorwaarden van een goed dieet:
Bekijk Fitchef