3 Manieren om calorieën verbranden: in Vet verbranden
 
 

3 Manieren om calorieën verbranden

Dieet Pro

Dit zijn de drie meest effectieve manieren om calorieën te verbranden:

Cardio en interval sporten

Cardio oefeningen zijn de beste manier om calorieën te verbranden. Beginners kunnen beginnen met 3 keer per week 30 minuten cardio oefeningen. Dit kan worden opgebouwd tot 5-7 keer per week een uur cardio oefeningen. De meest populaire cardio oefeningen zijn hardlopen, wandelen en fietsen. Om af te vallen heb je aan circa 150 minuten cardio per week genoeg. Calorieën verbranden kan ook met interval sporten zoals voetbal en basketbal.

Krachttraining

Krachttraining zorgt ervoor dat er meer spiermassa bij komt. Aangezien spieren meer calorieën verbranden dan vet wordt er meer afgevallen als er meer spiermassa is. Dit betekent niet dat alle spieren goed zichtbaar moeten zijn en elke dag opgepompt. Het is ook mogelijk dat de spiermassa groeit terwijl dit niet goed zichtbaar is. Dit is meestal het geval met de beenspieren. Werk aan alle spiergroepen zodat het gehele lichaam getraind wordt. Dit zijn de benen, rug, buik, borst, armen en schouders. De krachttraining bestaat uit weerstandtraining met dumbbells en gewichten.

Actief zijn

Als je een actief leven leidt verbrand je veel calorieën. Door veel te lopen, te bewegen, te zitten en weer opstaan vraag je veel van het lichaam. Het lichaam moet iedere keer weer energie hebben om de bewegingen uit te voeren. Hoe meer je beweegt, hoe meer calorieën je verbrandt. Met veel dagelijkse activiteiten zoals tuinieren en schoonmaken verbrandt je veel calorieën.

Beste dieet

Het boek waar veel Nederlanders succes mee hebben gehad in 2017 in het Fitchef boek. Heb je er al over gehoord van vrienden of kennissen? Het is een boek dat op een gezonde en verantwoorde wijze ervoor zorgt dat je afvalt. Het voldoet aan alle voorwaarden van een goed dieet. Dit is een hardcover boek van 246 pagina's en 105 eiwitrijke recepten om fit te worden.
Bekijk Fitchef